آیا به نظر های کاربران در مورد کالاهای دیجی‌کالا اعتماد کنم؟

خواندن این پست 2 دقیقه وقت میگیره.

فکر کنم امروزه خیلی از خریدها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. حداقل برای من اینجوریه که خیلی از خریدهایم را آنلاین انجام می‌دم و خیلی کم پیش میاد برای خرید محصولی وارد مغازه‌ای شوم.


فکر کنم در ایران کمتر آدمی باشه که نام دیجی‌کالا را نشنیده باشه. فروشگاه آنلاینی که وقتی خرید آنلاین در ایران آن‌چنان رونقی نداشت کار شو شروع کرد. در روزگاری که خیلی از زیرساخت های لازم برای این کار وجود نداشت با مشکلات پیش رو مقابله کرد تا امروز که شده یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین ایران.


من همیشه قبل از خرید هر چیزی یک نگاهی به نظراتی که کاربران از خریدهای خودشان در مورد کالا در سایت دیجی‌کالا نوشته‌اند، می‌انداختم. درواقع یکی از فاکتورهای خریدم نظرات کاربران دیجی‌کالا بود.


دریکی از خریدهای اخیرم با توجه به نظرات خوبی که در مورد کالا وجود داشت اقدام به خرید کردم (درواقع فقط نظر خوب در مورد کالا وجود داشت بدون هیچ نظر منفی!) اما بعد از دریافت کالا متوجه شدم کالای خریداری‌شده لایق آن‌همه نظر خوب نبوده با این حال گفتم شاید من انتظارم زیادی بالا بوده و بعد در سایت دیجی‌کالا اقدام به ثبت نظرم کردم اما دیجی‌کالا نظر من را تأیید نکرد.


از آن خرید گذشت تا چند روز پیش باز اقدام به خرید کالای دیگری کردم، یک کالا با کلی نظر خوب و عالی، اما بعد از دریافت کالا متوجه شدم گارانتی یک‌ساله کالا، یک ماه پیش تمام‌شده است! بازهم اقدام به درج نظر در این مورد کردم و بازهم عدم تأیید نظر!


به نظر من دیجی‌کالا فقط نظرات مثبت را تأیید می‌کند و فقط تعداد کمی از نظرهای منفی. کمی که فکر کردم دیدم این کار منطقیِ، سود دیجی‌کالا درفروش است و نظرات منفی مانع فروش!

 

 
اما جواب سؤالم

جواب سؤالی که در ابتدا پرسیدم نه هست. حداقل بعد از این اتفاقات، نظرات دیجی‌کالا دیگر برای من اهمیتی ندارند البته نه اینکه بگوییم نظرهای کاربران اشتباه هست یا این نظرات واقعی نیستند، اما در بهترین حالت میشه با خوندن نظرات متوجه مزایایی یک کالا شد نه معایبش! در صورتی که یک کالا همیشه معایبی هم داره هرچند اندک و خرید از روی مزایایی یک کالا، کاملاً اشتباه است!



و در آخر


من همیشه سعی کردم تا حد امکان خریدهایم را از دیجی‌کالا انجام ندم و از فروشگاه‌های آنلاین دیگر انجام دهم، فروشگاه‌هایی که شاید به بزرگی و قدمت دیجی‌کالا نباشند اما فکر می‌کنم با خرید از آنها، من باعث حمایت از فروشگاه‌های نوپا و کوچک می‌شوم که میتونه باعث از بین رفتن انحصار بشه. فروشگاه‌های که تجربه‌ی خرید بهتر و حس رضایت بیشتری نسبت به دیجی‌کالا ازشون داشتم.



یادمان باشد انحصار در هر زمینه‌ای که باشد، درنهایت ما مصرف‌کنندگان نهایی هستیم که به خاطرش متضرر می‌شویم. پس قبل از هر خریدی بیشتر فکر کنیم!

نظر شما چیست؟ آیا به نظرات دیجی‌کالا اعتماد می‌کنید یا برایتان مهم هستند؟ نظراتتان در مورد انحصار چیست؟

5 نظر:

  1. محمد

    سلام من هم دقیقا تجربه شما را از دیجیکالا دارم و اقعا نظرهای منفی را تائید نمی کند خود من هم نظر منفی دادم تائید نکرد

    1. سینا

      ممنون که نظرتون را به اشتراک گذاشتید. بعد از نوشتن این پست در اینترنت سرچ زدم و دیدم کاربرانی زیادی از این موضوع ناراحت هستند. شاید بهتر باشه من کمی در خرید از دیجی‌کالا تجدید نظر کنیم!

  2. امیر

    دقیقا.
    چندروز پیش چند تا کتاب خریدم و جلد یکی از کتاب ها پاره بود و وقتی درموردش نظر دادم نظر منفی و منتشر نکرد ولی در مورد کالای دیگه نظر مثبت دادم اونو منتشر کرد.

  3. سیروس

    من سه بار از دیجیکالا خرید کردم بسته بندی خوب ولی وقتی جنس رو از کارتن دراوردم معلوم بود که یا دست دومه یا بد نگهداری شده ، دیگه از دیجی کالا خرید نمیکنم به دیگران هم پیشنهاد میکنم پولتونو دور نریزید با تشکر.

  4. حامد

    منم بعد چند وقت که رفتم لیست نظراتی که تو دیجیکالا نوشته بودم رو چک کردم، دیدم نظرات مثبتم همه تایید شدن اما حتی یکدونه از نظرات منفی که داده بودم تایید نشدن

نظر دهید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *