برای توسعه از چه ابزا‌‌رهایی استفاده میکنم

خواندن این پست 2 دقیقه وقت میگیره.

در توسعه نرم افزار، ابزار ها نقش مهمی دارند. ابزار مناسب می تونه کار تولید و توسعه را خیلی راحت تر کنه. شاید بشه نقش ابزار در تولید و توسعه نرم افزار مانند نقش کفش در کوه نوردی دانست. با کفش بد یا نامناسب هم میشه رفت کوه اما باعث میشه کلی ازتون انرژی بگیره، بهتون آسیب برسه و در نهایت به هدفی که می‌خواهید نرسید.

Eclipse IDE
Eclipse IDE

من یک توسعه دهنده ی جاوا هستم. برای جاوا IDE های مختلفی وجود داره. ولی Eclipse, IntelliJ IDEA و NetBeans از بقیه خیلی معروف‌تر و محبوب ترن. من با هر سه تا شون کار کردم ولی Eclipse رو ترجیح میدم بخاطر اینکه رایگانه، براش پلاگین های زیادی هست و قویه.

یکی از مهمترین مزیت های Eclipse دیباگیر(Debugger) قدرتمندش هست که کار را خیلی ساده میکنه. در زمان دیباگ تو Eclipse میشه راحت به خط های بعد یا قبل از جایی که اجرا متوقف شده رفت، ساده تر بگم نقطه دیباگ را جابه‌جا کرد یا به ابتدای متد رفت و بارها و بارها یک قسمت از کد را دیباگ کرد، البته تا وقتی که استک تغییر نکرده. خیلی راحت میشه در زمان دیباگ کد را تغییر داد، ذخیره کرد و تغییرات را همان موقع دید بدون نیاز به راه اندازی مجدد نرم افزار. این چیزایی که گفتم برای Intellij کارا هنوز آرزو هست!(یادمون باشه ابزار مناسب خیلی مهمه!)

Visual Studio Code
Visual Studio Code

برای JavaScript و فریم ورک هاش و HTML هم از Visual Studio Code مایکروسافت و Sublime Text استفاده میکن. راستش رو بخواهید انتظار نداشتم از مایکروسافت یک محصول به این خوبی ببینم ولی Visual Studio Code مایکروسافت واقعا خوبه و کارکردن باهاش برام لذت بخشه. همانطور که تو پست قبلیم گفتم من طرفدار محصولات خوبم و تعصبی روی برند خاصی ندارم یا اینکه بخواهم فکر کنم استفاده از یک محصول مایکروسافت روی لینوکس خیلی مسخره است.

DBaver
Dbaver

بیشتر با دیتابیس اوراکل کار میکنم و از SQL Developer خود اوراکل استفاده میکنم و برای MySql هم از DBeaver استفاده میکنم که بر پایه اکلیپس هست و می‌تونه به دیتابیس های مختلف وصل بشه. البته به صورت پلاگین هم روی خود اکلیپس نصب میشه.

از ادیتور های کامند لاین لینوکس مثل vi و nano هم زیاد استفاده میکنم. البته ابزار های دیگری هم برای توسعه نرم افزار استفاده می کنم که کم هم نیستن اما اینها ابزار های هستند که ازشون زیاد استفاده میکنم بهتر بگم هر روز!

نظر شما چیه؟ شما از چه ابزاری استفاده میکنید؟

نظر دهید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *